לקרול בוקה/אנחלה מולינה ופרננדו ריי גם

לא מזמן יצא לראשונה ב DVD למרגלות הר הגעש, סרטו הטוב ביותר של ג'ון יוסטון (למען האמת הוא חולק את המקום הראשון עם עיר השפע – אלו הטוענים לבכורתו של הנץ ממלטה מוזמנים למפגש עם אגרופי הזעם של עמיתי המלומד)

הסרט בו אלברט פיני כדיפלומט בריטי דועך והטקילה נלחמים בעולם, או ליתר דיוק בכל מכאוב קיומי אפשרי על רקע כפר מכסיקני נידח בסוף שנות השלושים (והולכים לראות את Mad Love בכיכובו של פיטר לורה, עד לא מזמן חבר של כבוד ברשימה לעיל), מצטרף לאלפי אחיו הזמינים לצפייה ביתית* ומשאיר מאחוריו בכף הקלע של עותקי הVHS הדהויים את, למשל, Gumshoe , סרטו הראשון של סטיבן פרירס ובו אלברט פיני (כן, שוב הוא) מגלם כרוז בינגו בליברפול שמגשים את חלומו להפוך לתואם סם ספייד\פיליפ מארלו

ובהצלחה חלקית בלבד – הוא צולל לסבך תסבוכות עלילתיות סתומות לחלוטין ויוצא כשידו (ככל הנראה) על התחתונה, אבל לפחות הוא מנהל דיאלוג מוצלח למדי עם מי שכמה שנים מאוחר יותר תהיה מיס ברהאמס ב"מישהו מטפל בך".מעט רחוק יותר ובלתי מושג אף יותר נמצא סרט טלוויזיה צרפתי.
סרט טלוויזיה צרפתי מ 1967
סרט טלוויזיה צרפתי מ 1967 שביים פייר קוראלניק.
ומה הרבותא באותו סרט טלוויזיה בן ארבעים של אותו קוראלניק?
ובכן, מדובר במיוזיקל שסרז' גינסבורג כתב והלחין במיוחד עבור אנה קארינה ומהשביבים המתרוצצים ברשת הוא נראה מבטיח ביותר
[gv data = "YEbHNhRsq3E]

וגם מריאן פיית'פול שם

ובינתיים, בשולי המסך, בגבו למצלמה ובצללים ממתין לו הסרט הניצב בראש רשימת הצפייה המדומיינת שלי:

Cartes sur table
או
Cartas boca arriba
או
Attack of the Robots
(תלוי באיזה צד של האוקיינוס האטלנטי\הרי הפירנאים נמצאים)

קו-פרודוקציה צרפתית\ספרדית ושיתוף פעולה בין אלוף העולם בכל המשקלים, אדי קונסטנסטין, האיש והמזימה הבינלאומית פרננדו ריי, התסריטאי ז'אן קלוד קארייר שכתב עבור לואיס בוניואל את הטובים שבסרטיו והבמאי בעל אלף השמות, חזוס פרנקו (בסרטו האחרון בשחור לבן ושנים מספר לפני Vampiros Lesbos, יצירתו הידועה ביותר) .

הרכב החלומות שלעיל זוכה לעלילה פנטסטית לא פחות:

אנשים בעלי סוג דם O נחטפים בידי מדען מטורף והופכים לרובוטים רצחניים, היחיד שיכול לעצור אותם הוא סוכן חשאי שפרש ונחשב למת שנשלף מחיי התענוגות שהוא מנהל במזרח הרחוק ומשוגר היישר למצודת הרשע.

למרבה הצער, אי אפשר להשיג את סרט הנ"ל בשום פורמט, והרמז היחיד לקיומו הוא פוסטר בלגי שמוצע למכירה בשלוחה האיטלקית של אתר איביי

ואולי מוטב שיישאר כך, בגדר משאלת צפייה לא ממומשת, סרט הרפאים האולטימטיבי, הנקודה הבלתי נראית באופק הקולנועי בה נפגשים שלושת הקווים המקבילים: שחקן סרטי ה B האמריקאי, תסריטאי האוונגארד הצרפתי ומלך האקספלוייטשן הספרדי ומגשימים איש בדרכו שלו את ייעודם האמיתי, 24 פעמים בשניה למשך 88 דקות תמימות.

*כן, כמובן, סרטים צריך לראות על מסך גדול כשהם מוקרנים בעותק פילם. ובכל זאת.

אחרית דבר: גיאומטריה של המישור או קרקע המציאות

זיכרון מעורפל של עותק 16 מ"מ שהוצע למכירה באתר כלשהו ועלה במהלך הכתיבה, הוביל לחיפוש מהיר ולגילוי מפריך האקסיומות שמתקפת הרובוטים אכן מוצע למכירה, ואפילו במחיר מוזל.

(וזו לא סצנה מהסרט המדובר, רק התוצאה היחידה לחיפוש אדי קונסטנטין ביוטיוב שהיא לא אלפאוויל)

 

לפחות כדור הארץ עדיין שטוח.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אדי קונסטנטין, אלברט פיני, אלכוהול, אנה קארינה, ז\'אן קלוד קארייר, חזוס פרנקו, מכסיקו, סרז\' גינסבורג, פילם נואר. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על לקרול בוקה/אנחלה מולינה ופרננדו ריי גם

  1. סטיבי הגיב:

    אבל מדובב!
    (הסרט, לא כדור הארץ)

  2. vancleef הגיב:

    כן, אבל עדיף על כלום.
    (ובקשר לכדור הארץ, לא הייתי ממהר להסיק מסקנות).

  3. סטיבי הגיב:

    זה מעניין, הקטע עם השעון. לא רק שלא כתוב AM או PM, הוא גם כנראה לא זז לשעון חורף.
    מזימה לכיווץ הזמן? לא נכחיש זאת.

  4. pirannakarina הגיב:

    מניסיוני המצטבר לצדך (להלן, "דולומייט"). עדיף להשאיר את הפנטזיות שלך לא ממומשות.

    ועמיתי המלומד? אני מבין שהאינטלקט המעוך עוד לא התאושש מהכלבים שרצו חופשי אתמול על המסך.

  5. vancleef הגיב:

    דולמייט דווקא קיים (ורץ חופשי).
    אני חושש שהכלבים נגסו נתח משמעותי מאד מהאינטלקט המעוך, כך ש"המלומד" עדיין בתוקף.
    כיווץ הזמן? ואני בכלל רציתי דיבוב הזמן (הכחשה גורפת).

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s