בסוף הצפייה ב"סינקדוכה, ניו יורק" קשה שלא להשתחרר מהמחשבה שהאח הלא נכון מת בסוף "אדפטיישן".
במקום ליצור את סרט האימה על הפרופסור לספרות\רוצח סדרתי המפרק את קורבנותיו אט – אט עד מותם ומתקרא "הדקונסטרוקטיביסט" בחר צ'רלי קאופמן ליצור סרט שמזכיר יותר מכל את "אמריקן ספלנדור – גרסאת התיאטרון".
כמו פורנו רגשות האשם של המעמד הבינוני שמיכאל האנקה כה מתמחה בו, גם תת הז'אנר המתענג על מחסומי כתיבה ובעיות אונתולוגיות מתחיל לפתח כמה קונבנציות משלו:
שוב גבר העמידה מעיר לא גדולה במיוחד בצפון מזרח ארצות הברית בעל שאיפות אמנותיות ממומשות חלקית חווה משברים הן במישור המקצועי והן במישור האישי, בהם נטישה על ידי אשתו השאפתנית והאסרטיבית.
שוב עיסוק בשאלות של ריאליזם וייצוג באופן שנע במהירות רבה מדי מן המבריק אל המתיש, תוך כדי חניית ביניים קצרה באיזור השנון\חביב.
וחשוב מכל- התפלשות אובססיבית באומללות מותרות מאוהבת בעצמה, הפעם בתוספת פס הקול של קלידי הניכור האנושי בעיר הגדולה המרפרפים של ג'ון בריון.
אה, והופ דייויס גם.
(ללהק את את פול ג'יאמטי יכול היה להיות יותר מדי)
זהירות, רדוקציה (ורימייק)
… באימפריה זו הגיעה אמנות כתיבת-המפות למידת-שלמות כזו, שמפתו של מחוז אחד השתרעה על פני עיר שלהואילו מפתה של האימפריה כולה – על פני המחוז כולו. ברבות הימים לא סיפקו עוד מפות-ענק אלה את התושבים וועדות כותבי-המפות החלו להכין את מפת האימפריה שגודלה כגודל האימפריה עצמה, והיא זהה עמה בכל נקודה ונקודה. הדורות הבאים היו אדוקים פחות במדע כתיבת-המפות, הם גרסו שמפה נרחבת זו היא מיותרת והפקירו אותה לאכזריות השמש והחורף. במדבריות המערב שרדו כמה חורבות של המפה, שם שוכנים חיות-בר וקבצנים, בארץ כולה לא היו שרידים נוספים של מדע כתיבת הארץ.
מתוך "מסעות אנשי החיל" לסוארס מיראנדה,
ספר רביעי, פרק מ"ה, לרידה, 1658
חורחה לואיס בורחס
על הדיוק במדע (מתוך גן השבילים המתפצלים)
1946
מספרדית: יורם ברונובסקי
… באימפריה זו הגיעה אמנות כתיבת-המפות למידת-שלמות כזו, שמפתו של מחוז אחד השתרעה על פני עיר שלה ואילו מפתה של האימפריה כולה – על פני המחוז כולו. … באימפריה זו הגיעה אמנות כתיבת-המפות למידת-שלמות כזו, שמפתו של מחוז אחד השתרעה על פני עיר שלה ואילו מפתה של האימפריה כולה – על פני המחוז כולו. ברבות הימים לא סיפקו עוד מפות-ענק אלה את התושבים וועדות כותבי-המפות החלו להכין את מפת האימפריה שגודלה כגודל האימפריה עצמה, והיא זהה עמה בכל נקודה ונקודה. ברבות הימים לא סיפקו עוד מפות-ענק אלה את התושבים וועדות כותבי-המפות החלו להכין את מפת האימפריה שגודלה כגודל האימפריה עצמה, והיא זהה עמה בכל נקודה ונקודה. הדורות הבאים היו אדוקים פחות במדע כתיבת-המפות, הם גרסו שמפה נרחבת זו היא מיותרת והפקירו אותה לאכזריות השמש והחורף. הדורות הבאים היו אדוקים פחות במדע כתיבת-המפות, הם גרסו שמפה נרחבת זו היא מיותרת והפקירו אותה לאכזריות השמש והחורף. במדבריות המערב שרדו כמה חורבות של המפה, שם שוכנים חיות-בר וקבצנים, בארץ כולה לא היו שרידים נוספים של מדע כתיבת הארץ. במדבריות המערב שרדו כמה חורבות של המפה, שם שוכנים חיות-בר וקבצנים, בארץ כולה לא היו שרידים נוספים של מדע כתיבת הארץ.
… באימפריה זו הגיעה אמנות כתיבת-המפות למידת-שלמות כזו, שמפתו של מחוז אחד השתרעה על פני עיר שלה ואילו מפתה של האימפריה כולה – על פני המחוז כולו. … באימפריה זו הגיעה אמנות כתיבת-המפות למידת-שלמות כזו, שמפתו של מחוז אחד השתרעה על פני עיר שלה ואילו מפתה של האימפריה כולה – על פני המחוז כולו.
- … באימפריה זו הגיעה אמנות כתיבת-המפות למידת-שלמות כזו, שמפתו של מחוז אחד השתרעה על פני עיר שלה ואילו מפתה של האימפריה כולה – על פני המחוז כולו (הפעם אפילו עם קריינות של דיאן וויסט שמסבירה את משמעות הטקסט).
ברבות הימים לא סיפקו עוד מפות-ענק אלה את התושבים וועדות כותבי-המפות החלו להכין את מפת האימפריה שגודלה כגודל האימפריה עצמה, והיא זהה עמה בכל נקודה ונקודה. ברבות הימים לא סיפקו עוד מפות-ענק אלה את התושבים וועדות כותבי-המפות החלו להכין את מפת האימפריה שגודלה כגודל האימפריה עצמה, והיא זהה עמה בכל נקודה ונקודה.
- ברבות הימים לא סיפקו עוד מפות-ענק אלה את התושבים וועדות כותבי-המפות החלו להכין את מפת האימפריה שגודלה כגודל האימפריה עצמה, והיא זהה עמה בכל נקודה ונקודה.(הפעם אפילו עם קריינות של דיאן וויסט שמסבירה את משמעות הטקסט).
הדורות הבאים היו אדוקים פחות במדע כתיבת-המפות, הם גרסו שמפה נרחבת זו היא מיותרת והפקירו אותה לאכזריות השמש והחורף. הדורות הבאים היו אדוקים פחות במדע כתיבת-המפות, הם גרסו שמפה נרחבת זו היא מיותרת והפקירו אותה לאכזריות השמש והחורף.
- הדורות הבאים היו אדוקים פחות במדע כתיבת-המפות, הם גרסו שמפה נרחבת זו היא מיותרת והפקירו אותה לאכזריות השמש והחורף(הפעם אפילו עם קריינות של דיאן וויסט שמסבירה את משמעות הטקסט).
במדבריות המערב שרדו כמה חורבות של המפה, שם שוכנים חיות-בר וקבצנים, בארץ כולה לא היו שרידים נוספים של מדע כתיבת הארץ. במדבריות המערב שרדו כמה חורבות של המפה, שם שוכנים חיות-בר וקבצנים, בארץ כולה לא היו שרידים נוספים של מדע כתיבת הארץ.
- במדבריות המערב שרדו כמה חורבות של המפה, שם שוכנים חיות-בר וקבצנים, בארץ כולה לא היו שרידים נוספים של מדע כתיבת הארץ (הפעם אפילו עם קריינות של דיאן וויסט שמסבירה את משמעות הטקסט).
פייד ללבן
(בונוס: בורחס מקריא את הסיפור, בספרדית ללא תרגום,למרבה הצער)
את "אמריקן ספלנדור" דווקא אהבתי, להבדיל מהסינקדוכה.
אבל המשפט "קשה שלא להשתחרר מהמחשבה שהאח הלא נכון מת בסוף “אדפטיישן” קולע בול…
כן, "אמריקן ספלנדור" בהחלט היה מוצלח יותר, ולו רק בגלל שהארווי פיקאר אנושי בהרבה מקיידן קוטארד.
סרט של טוני סקוט לפי תסריט של דונלד קאופמן הוא משהו שאני מוכן לקנות כרטיס אליו כבר עכשיו.
מצחיק, לפני שנתיים עשיתי סרט אנימציה מאוד קצר מוצלח בשם "דיקונסטרקטור".
http://il.youtube.com/watch?v=gELnkOsBeho&feature=PlayList&p=167124F218A5A6DF&playnext=1&index=32